Γ. Μάντζαρης: Ανανέωση στο ΕΠΑΜ. Δυνατότητες και αδυναμίες επικοινωνίας

Η ίδρυση του ΕΠΑΜ στις 16-7-2011 σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην σχέση της πολιτικής με τους Έλληνες, αυτούς που τουλάχιστον απηύδησαν από τις συνεχείς παλινωδίες των επίορκων πολιτικών.

 Φυσικά δεν ήταν μικρή η αντίδραση των Ελλήνων στα διαφαινόμενα σχέδια των Ελλήνων ολιγαρχών, και αυτό φάνηκε από την αντίδραση ενός λαού με τις συγκεντρώσεις του στην πλατεία Συντάγματος και σε άλλες πόλεις βεβαίως.

Ωστόσο φάνηκαν πολύ γρήγορα οι ελλείψεις συντονισμού και καθοδήγησης αφού τα παραδοσιακά κόμματα αιχμάλωτα των ηττοπαθών αλλά και ανίκανων ηγεσιών τους φοβούμενα μη και ξεπεραστούν από την ορμή και ριζοσπαστικοποίηση των μαζών προσπάθησαν να ελέγξουν και να ακυρώσουν στην πράξη ότι καινούργιο προσπαθούσε να γεννηθεί.

Η   νομή  και κατάχρηση της εξουσίας των παραδοσιακών κομμάτων  ήταν   μια αδιατάρακτη πορεία τα τελευταία χρόνια και αποδεκτή πλέον από το σύνολο σχεδόν του Ελληνικού λαού που είτε τον βόλευε η στασιμότητα είτε εξυπηρετούσε τα απωθημένα του πιστεύοντας ότι συμμετέχει στο παιχνίδι της εξουσίας. Φυσικά  ο διασυρμός της χώρας από το σύνολο σχεδόν του πολιτικού κόσμου με την υπογραφή των συνεχών μνημονίων έβαλε την ταφόπλακα στην συνέχεια του ελληνισμού σε   μια καταστροφική κατάσταση όμοια με την Μικρασιατική καταστροφή έχοντας άλλα χαρακτηριστικά και μέσα, αλλά με το ίδιο αποτέλεσμα .Ολική ηθική και οικονομική καταστροφή.

Εδώ λοιπόν στήθηκε  ή τουλάχιστον προσπάθησε να βρει διέξοδο ένας κόσμος απογοητευμένος από την υπάρχουσα πολιτική παντοκρατορία . Εδώ άρχισε να φαίνεται το ΕΠΑΜ που οι περισσότεροι άρχισαν να το γνωρίζουν από τις συγκεντρώσεις και την αρθογραφία του Δημήτρη Καζάκη.

Οι προτάσεις του για ανάπτυξη , ως μια άλλη πρόταση απέναντι σε αυτό που ονομάστηκε μνημονιακό παραπέτασμα άρχισε να φαίνεται από την ίδρυση του. Δηλαδή  άνθρωποι με ετερόκλιτες πολιτικές αναφορές προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα νέο ΕΑΜ αλλά με μια διαφορά .Τώρα δεν είχαμε πολεμική αναμέτρηση αλλά υποταγή σε απώλεια της εθνικής μας κυριαρχίας με την  συναίνεση των κυρίαρχων της πολιτικής και οικονομικής ζωής και αμέσως φάνηκαν οι διαφοροποιήσεις στους κόλπους του.

Εδώ δεν έχουμε πολεμική αναμέτρηση με ορατούς εχθρούς αλλά μια ύπουλη και έρπουσα διάβρωση σε όλα τα στρώματα του λαού. Από την στιγμή που ο λαός δεν έχει ένα ορόσημο να κρατηθεί για να καταφέρει συντριπτικά κτυπήματα σε πολιτικές και δράσεις, το παιχνίδι πρέπει να γίνει με διαφορετικούς όρους και άλλους κανόνες.

Το ΕΠΑΜ δυστυχώς από το συνέδριο του δεν απέδωσε την ενότητα που θα έπρεπε να έχει αφού στις κυρίαρχες σκέψεις του ήταν αριστερή φιλολογία λόγω της προσχώρησης σε αυτό ανθρώπων  που δεν  είχε προσπεράσει το πρόταγμα που έλεγε ότι η ένταξη  του καθενός είναι πέρα από ιδεολογίες.

Ας δούμε λοιπόν ποιες οι δυνατότητες και οι αδυναμίες;

Διαπιστώνεται η δυνατότητα ότι  δεν υπάρχουν κανόνες. Το παιχνίδι και τον τρόπο δεν το ορίζεις με όρους κοινοβουλίου αλλά με διαφορετικό τρόπο  που θα διαλέξουμε εμείς να αιφνιδιάσουμε το σύστημα. Ας μη διαφεύγει της προσοχής κανενός ότι μιλάμε για απελευθερωτικό αγώνα ,όπως τουλάχιστον αναφέρει η ιδρυτική διακήρυξη. Συνεπώς η  δυναμική του ΕΠΑΜ είναι πολλών κύκλων και επιπέδων πράγμα που δεν αντελήφθησαν άτομα που διακήρυτταν πράξεις δημόσια αλλά και άλλοι που τρόμαξαν και ευνούχισαν με άνευρη επαναστατική γυμναστική τους ανθρώπους που ηλικιακά έχει περάσει πλέον και η δεύτερη νιότη.

Έτσι λοιπόν υιοθετείται μια άλλη πρακτική . Η προσέγγιση του κόσμου πόρτα –πόρτα. Μόνον που  από την φύση της η πρακτική αυτή είναι μακροχρόνια αλλά θέλει πολύ προετοιμασία. Χρειάζεται κατάλληλους  εκπαιδευτές με ομοιογένεια και γνώσεις επικοινωνιακές.

Αλλά πως μπορεί να γίνει αυτό όταν ένας εκφράζει και αρθρώνει λόγο και οι υπόλοιποι στοιχίζονται χωρίς να αρθρώνουν καμία μα καμία αντίρρηση .Αυτό λοιπόν είναι μια αδυναμία και μάλιστα από αυτές που θα πληρώσει το μέτωπο στην σωστή του τιμή.

Γιατί πώς να το κάνουμε ,άλλο να αποδέχονται τον λόγο μας ως σωστή διαπίστωση ,και έτσι είναι, και άλλο να κάνει το βήμα για ένταξη  στο ΕΠΑΜ με ενεργή παρουσία , χωρίς φόβους και αναστολές.

Επίσης δυνατά σημεία είναι η γνώση και το φιλότιμο των αγωνιστών του ΕΠΑΜ και αδυναμία η άγνοια ανθρώπων που μόνον σε λάθος εκτιμήσεις οδηγούνται.

Το ΕΠΑΜ είναι φανερό ότι χρειάζεται ανανέωση και νέα δυναμική. Αναγκαία και ικανή συνθήκη για την πορεία του Μετώπου είναι η προσαρμογή στα νέα δεδομένα και το ξεπέρασμα των ιδεοληψιών περασμένων ετών.

Αν η πορεία είναι για αναδιάρθρωση της ελληνικής κοινωνίας, αυτό σημαίνει  και ετοιμασία για συμμετοχή στην εξουσία.  Δηλαδή ευέλικτες ομάδες για κάθε δραστηριότητα του κοινωνικού και οικονομικού τομέα που παρακολουθούν τους αντίστοιχους τομείς ευθύνης τους.  Έτσι θα έχουν και υπευθυνότητα και η συμμετοχή όλων θα είναι δημιουργική.

Φυσικά πρέπει να υπάρχει η άριστη πληροφόρηση που θα παρέχεται από ένα οργανωμένο καλά επιτελείο  και προσφερόμενες αφειδώς ειδήσεις από ελεγχόμενες πηγές πληροφόρησης.

Αυτά θα είναι τα δυνατά σημεία του Μετώπου και αδυναμία του οι εφαρμογές.

30-1-2013

Μάντζαρης Γεώργιος

Μέλος του Ε.Σ.Σ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ