Απόφαση του Πυρήνα Ακρόπολης σχετική με τις δράσεις του Οδυσσέα Γιακουμάκη

Μετά τις  τοποθετήσεις που έκανε στην εκπομπή του στο VMedia (με αφορμή την ανακοίνωση για τον Σόϊμπλε) στις 23/7/2013, τις τοποθετήσεις που έκανε την επόμενη ημέρα στην συνέλευση του πυρήνα, επανέλαβε και συμπλήρωσε και στην επόμενη συνέλευση, αλλά και μετά την τελευταία επιστολή που ανάρτησε στον πολιτικό διάλογο του ΕΠΑΜ  ο Οδυσσέας Γιακουμάκης (Ο.Γ.) , αποφασίσαμε να πάρουμε θέση για τα θέματα που αφορούν άμεσα τον πυρήνα άλλα και τις συνέπειες που επιφέρουν στο μέτωπο ατομικές πρωτοβουλίες  σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία για τον Λαό.

Δεν είναι μεμπτό κάποιος να εκφέρει την άποψή του και τις διαφωνίες του αλλά είναι  ηθικά και δεοντολογικά σωστό πριν από κάθε παρέμβαση, για τα εσωτερικά δρώμενα του μετώπου να ζυμώνεται αντικειμενικά, με σαφή και πλήρη πληροφόρηση, με προτεραιότητα τον πυρήνα που ανήκει ο κάθε συναγωνιστής . Αυτό επιβάλλεται για να μην εκτίθεται ο ίδιος, οι συναγωνιστές του και γενικά το Μέτωπο. Κάθε άλλη συμπεριφορά αποτελεί τουλάχιστον ασέβεια προς τους συναγωνιστές, έχει αντιδεοντολογικό χαρακτήρα και στην περίπτωση της συνειδητής επανάληψης δημιουργεί υποψίες.

Στην ουσία…

Ο κάθε ένας από εμάς ως προσωπικότητα βγάζει μέσα από την δράση του στο μέτωπο τα συμπεράσματά του. Πάντα υπάρχει το περιθώριο βελτίωσης καταστάσεων. Στην περίπτωση μας  μόνο συλλογικές αποφάσεις-θέσεις-προτάσεις μπορούν να σταθούν  και να βελτιώσουν το μέτωπο. Περιπτώσεις  πρακτικής «Ιερής Προβοκάτσιας» (που βάση αυτής δικαιολογεί ο Ο.Γ. την δημοσιοποίηση των απόψεων του μέσο του βήματος του στον  διαδικτυακό σταθμό)  που μας ανέφερε ο ΟΓ είναι μια πρακτική η οποία παραπέμπει, για εμάς, σε λογικές «αυθεντιών» και  βρίσκει πρακτική εφαρμογή στην πολιτική, σε ενέργειες ατομικής παρέμβασης με διασπαστικές –διαλυτικές συνέπειες.

Ο πυρήνας δεν έχει την άποψη ότι είναι ο «από κάτω» και ούτε θεωρεί ότι έχει κάποιον «από πάνω» και πολύ περισσότερο δεν αναγνωρίζει κανένα Στάλιν στο ΕΠΑΜ, δεν το θεωρεί  Σταλινικό Κόμμα και ούτε θεωρεί τον πυρήνα Ακρόπολης Σταλινικό πυρήνα. Αντίθετα πρακτικές προώθησης – επιβολής – προπαγάνδισης με κάθε μέσο προσωπικών απόψεων θυμίζουν «Πατερούλικη» συμπεριφορά.

Η αδιαφορία για τη συμμετοχή στις συνελεύσεις του πυρήνα, παρά μόνο αν αφορούν προσωπικά μου «θέλω», η μη συμμετοχή στις αποφάσεις και στις δράσεις του πυρήνα, δείχνουν το λιγότερο απαξίωση στους συναγωνιστές μου και στο Μέτωπο. Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι δεν τους θεωρώ συναγωνιστές, γιατί η έννοια της ίδιας της λέξης μιλάει για κοινή δράση στους αγώνες, αλλά απαιτώ απ’ αυτούς να δεχτούν τις δικές μου προτάσεις και αν όχι, αδιαφορώ, εμμένω στα δικά μου θέλω και προσπαθώ με διαφόρους τρόπους να επιβάλλω τη γνώμη μου συνεργαζόμενος ακόμη και με δηλωμένους «εχθρούς» του Μετώπου, ασκώντας σκληρή κριτική, παίρνοντας όμως πληροφορίες από μόνο απ’ αυτούς και όχι από τους ίδιους τους συναγωνιστές μου, που σε πολλά θέματα είχαν ιδία αντίληψη τον γεγονότων. Αν λοιπόν αυτή η πρακτική δεν είναι Σταλινική τότε ποια είναι; Ο Στάλιν για να θυμίσουμε στον συναγωνιστή επέβαλε τις αποφάσεις του αδιαφορώντας για το δίκαιο ή το σωστό, κάνοντας ενάντια στα θέλω του λαού αυτό που ο ίδιος ήθελε.

Έτσι λοιπόν και ο εν λόγω συναγωνιστής θέλοντας προφανώς να επιβάλει τις δικές του απόψεις δεν δίστασε να βγει σε μέσο πολέμιο του Μετώπου και να καταγγέλλει όλους. Αλήθεια γιατί ο «Στάλιν» και οι Σταλινικοί του μετώπου δεν του απαγόρευσαν να πηγαίνει στο συγκεκριμένο μέσο με την ιδιότητα του μέλους του ΕΠΑΜ όπως είχαν την δυνατότητα; Μήπως γιατί είναι χαζοί; Μάλλον όχι. Στο ΕΠΑΜ το κάθε μέλος έχει την ελευθερία να πράξει όπως θεωρεί σωστό, αρκεί αυτό να μην θίγει τη λειτουργία του Μετώπου και τους συναγωνιστές του. Αυτό βέβαια εφάρμοζε και ο Ιωσήφ στην ΕΣΣΔ.

 

 

Περί VMedia…               

Μέρος των συντελεστών του V-Media άσχετα με τον τρόπο που αποχώρησαν από το ΕΠΑΜ,  χλευάζουν γενικά αλλά και ιδιαίτερα, εκλεγμένα μέλη του Μετώπου. Αυτό αναφέρεται όχι  για λόγους υπεράσπισης οργάνων και μελών του Μετώπου αλλά ως προς κατάδειξη μέρους της φιλοσοφίας του μέσου που χρησιμοποιήθηκε για να γίνει η εξευτελιστική για το μέτωπο προσωπική κριτική και αναφορά των απόψεων  του Ο.Γ..

Η χρήση δημόσιου βήματος σε μη φιλικά προς το Μέτωπο μέσα καταδεικνύουν την  ακραία  ατομικιστική συμπεριφορά του Οδυσσέα Γιακουμάκη.

Ενδεικτικό αποτέλεσμα, τα θέματα που τέθηκαν στην εκπομπή και αφορούσαν διάλυση της νομικής μορφής του μετώπου ως κόμμα, μομφή για όλα τα μέλη των οργάνων, νέο συνέδριο, επανίδρυση του μετώπου και να ξαναγίνουμε κόμμα!!!, καταψηφίστηκαν από τον πυρήνα την επόμενη μέρα με μοναδικό θέμα που υπερψηφίστηκε να είναι αυτό που αιτήθηκαν και άλλοι πυρήνες περί εξηγήσεων για τα λάθη που οδήγησαν στο απαράδεκτο διατύπωσης μήνυμα της κεντρικής γραμματείας (για τον Σόϊμπλε) .

Παρόλα αυτά η υπόσχεση που πήραμε από τον ΟΓ είναι ότι αυτή είναι η άποψη του και θα συνεχίσει να την επαναλαμβάνει με όποιο μέσο και τρόπο θεωρεί σωστό. Ως αποτέλεσμα αυτού είναι η τελευταία επιστολή του που βάλει αδιακρίτως προς όλο το ΕΠΑΜ και το Δημήτρη Καζάκη.

Επιπλέον μέλη του πυρήνα μας είχαν επανειλλειμένως ζητήσει εξηγήσεις από τον Ο.Γ.  για το θέμα του VMedia, χωρίς ποτέ να τις δώσει στον πυρήνα του. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέλη του ζητήσανε να εκθέσει την άποψη του VMedia, στην οποία είναι ένθερμος υποστηρικτής ως φαίνεται,  στο ανώτατο όργανο του ΕΠΑΜ που είναι το Συνέδριο, ο οποίος για μια ακόμα μια φορα δεν το έκανε.                 

Αλήθεια το αρχείο των ομιλιών και εκπομπών του Δ.Καζάκη που βρίσκεται;

Περί Θαλείν…

Όσον αφορά τα θέματα του Θαλείν το λιγότερο που θα έπρεπε να κάνει θα ήταν να ρωτήσει για ποιους λόγους, σύσσωμοι, ο Πυρήνας του και όλοι οι εθελοντές των γειτονικών πυρήνων που έστησαν και έτρεχαν την καθημερινή δουλειά που απαιτούσε το Θαλείν Καλλιθέας, αποχώρησαν. Θα καταλάβαινε τι σημαίνει προσωπική και συλλογική πίεση και κόπωση, εκεί στην πράξη, στην πραγματική δοκιμασία. Θα καταλάβαινε τι σημαίνει συλλογική αντίδραση και συλλογική απόφαση. Αυτός προτίμησε όμως να ενημερωθεί από άλλους και μάλιστα να εκφράσει την απορία,  πώς πρώην μέλος του ΕΠΑΜόπως ο ΓιάννηςΦιλίππουχαρακτηρίστηκαναληταράδες ενώ  ο ίδιος (ο Γ.Φ.) στην επιστολή παραίτησης του εύχεται εκτός των άλλων αχαρακτήριστων, τον κακό ψόφο, στα μέλη του Μετώπου. Αυτό δείχνει αδιαφορία για την συλλογική εμπειρία, που δεν είχε ο ίδιος λόγω της θελημένης απουσίας του, την άποψη των συναγωνιστών του πυρήνα του  και ενστερνισμό κουτσομπολιών. Αν ρωτούσε τους συναγωνιστές του πυρήνα του για την υπόθεση Θαλείν, θα καταλάβαινε στην πράξη, στην ουσία, την έννοια “ του προσωποπαγούς και του σταλινικού” που άκριτα και ανήθικα προσάπτει στο ΕΠΑΜ. Θα καταλάβαινε ποιον πραγματικά υπερασπιζόταν ο συναγωνιστής Καζάκης στο Συνέδριο στο όνομα του ΕΠΑΜ. Αυτό όπως και άλλα, τον καθιστούν ξένο  σώμα από τον πυρήνα Ακρόπολης, ξένο σώμα από το ΕΠΑΜ.

Επιπρόσθετα…

Σε άλλα θέματα που αναφέρονται από τον Ο.Γ., υπάρχει άγνοια, όχι λόγω μη ενημέρωσης από τα πρακτικά της γραμματείας του πυρήνα, ηλεκτρονικές ειδοποιήσεις, κλπ. αλλά οφείλεται στην μη ενεργό-βιωματική συμμετοχή στην  δράση και φιλοσοφία που αναπτύσσεται στον πυρήνα. Αποδεχόμενοι  τις προσωπικές του απόψεις περί «τακτικής ατομικής δράσης» και «προπαγανδιστικής δουλειάς» όπως μας είχε πει διατηρούσαμε στο δυναμικό του πυρήνα (τον Ο.Γ.), ως μέλος. Συμμετείχε και στα 2 συνέδρια όπου είχε την ευκαιρία να εκφραστεί άσχετα με το ότι η παρουσία του στις συνελεύσεις (λόγω εργασίας) αλλά και στις δράσεις του πυρήνα μας  ήταν σπάνια.  Οι προτάσεις του που αναφέρει ότι δεν έγιναν αποδεκτές από το ΕΠΑΜ και ως εκ τούτου το ΕΠΑΜ είναι σταλινικό κόμμα, δεν έγιναν ποτέ αποδεκτές από τον πυρήνα του, όπου συζητήθηκαν εκτενώς, αν και δεν είχε έρθει να τις συζητήσουμε μαζί.

Προτάσεις για αυτό-οργάνωση δράσης γειτονικών πυρήνων, τομέων κλπ. χωρίς «καθοδήγηση» είναι περιττές γιατί ούτως ή άλλως έτσι  λειτουργούμε βλ.(Θαλείν, πορείες, δρώμενα, αφισοκολλήσεις, κατασκευή - ανάρτηση πανό, διοργάνωση ομιλιών, δημιουργία και διανομή φυλλαδίων, ΕΡΤ) γιατί αυτό λέει και το καταστατικό αλλά και γιατί αυτό αναπτύχθηκε στην πράξη από την ανάπτυξη συναγωνιστικών δεσμών που μόνο η κοινή δράση μπορεί να αναδείξει και να εμβαθύνει. Εμείς στον πυρήνα Ακρόπολης οδηγούμαστε από τις βασικές αρχές του ΕΠΑΜ και λογίζουμε την έννοια του ΕΠΑΜ σαν ένα ενιαίο σύνολο συντονισμένο και συντεταγμένο για την επίτευξη των σκοπών που ιδρύθηκε. Αν η προσπάθεια όλων των πυρήνων, όλων των συναγωνιστών μας, όσο το δυνατότερο περισσοτέρων συμπολιτών μας, δεν οδηγεί σε ένα κεντρικό σκοπό, δεν μπορεί να υπάρξει συνολικό αποτέλεσμα, δεν μπορεί να υπάρξει αποτέλεσμα που να αφορά τον ίδιο το λαό. Η συμμετοχή του ίδιου του λαού, για τον ίδιο το λαό σε ένα μαζικό λαικό κίνημα ανατροπής είναι απαραίτητη προυπόθεση και σκοπός του ΕΠΑΜ.      

Μπορεί να πει κάποιος ότι ως πυρήνας  κάναμε χαλαρή εφαρμογή του καταστατικού στους κανόνες που οριοθετούν την έννοια του μέλους  για συναγωνιστές που τους θεωρούμε ΕΠΑΜίτες , ενώ αντικειμενικά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις γι αυτό. Καταστατικά ως πυρήνας μπορεί να είμαστε λάθος. Ηθικά πιστεύουμε σωστοί και περιμένουμε τουλάχιστον από αυτούς (όπως ο Ο.Γ.) να μην μας θεωρούν ηλίθιους  για την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση που τους δείχνουμε, έτσι ώστε όταν καταπατούν το καταστατικό να προσπαθούν να αποφύγουν την μομφή στο πρόσωπο τους,  χαρακτηρίζοντας την προσφυγή στην εφαρμογή των άρθρων του ως «πολιτικαντισμό»! (Βλ. Άρθρο 28 που αφορά τον πολιτικό διάλογο.)

Πάνω όμως από το αντικαταστατικό και το αντιδεοντολογικό της κίνησης του Ο.Γ. υπάρχει το ηθικό μέρος. Αυτό το οποίο καταδεικνύει και το πώς σκέπτεται κάποιος και τι αισθάνεται ως προς τους ανθρώπους που βρίσκεται μαζί σ’ έναν κοινό αγώνα. Αδιαφορώ για σας από τη στιγμή που είμαι ωσεί παρών στον πυρήνα και στις δράσεις, δρω καθαρά ατομικιστικά και προσπαθώ με οιοδήποτε τρόπο να επιβάλλω τις απόψεις μου, άσχετα με τα μέσα που χρησιμοποιώ. Αυτή η Μακιαβελικού τύπου προσπάθεια «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», έχει ουσία μόνο αν αποτελεί συλλογική απόφαση και γίνεται για το κοινό καλό και όχι για αυτό  που θεωρώ εγώ ότι είναι καλό. Η αδιαφορία για τις αποφάσεις του συνόλου στο οποίο είμαι μέλος, δείχνει το λιγότερο απαξίωση και εν κατακλείδει αν θεωρώ ότι δεν με εκφράζει, το ηθικό είναι να αποχωρήσω κι όχι να προσπαθώ ν’ αποδείξω ότι δεν είμαι αντικαταστατικός. Γιατί κι έτσι να είναι δεν σημαίνει ότι  αν κάτι είναι νόμιμο είναι και ηθικό. Εκτός αν συμφωνεί με την δήλωση του Βουλγαράκη για το Βατοπαίδι.

Εν κατακλείδει…    

Τα μέλη του πυρήνα αλλά και τα μέλη που έχουμε γνωρίσει στο Μέτωπο,  δεν είναι χαχόλοι  προσηλυτισμένοι. Επίσης δεν επιχειρούμε να προσηλυτίσουμε. Και να προσηλυτίσουμε σε τι; Στα προτάγματα;  Στην ενημέρωση, αφύπνιση, καλλιέργεια της συνείδησης  γύρω από την Πατρίδα και την Δημοκρατία; Στην παίδευση του λαού;

Η εμπειρία στην Ελληνική χειμαζόμενη κοινωνία, σήμερα δείχνει ότι οι περιπτώσεις που κάποιοι δεν επιλέγουν να είναι εγγεγραμμένοι στο Μέτωπο ενώ φυσικά γνωρίζουν την ύπαρξή του, ποικίλουν.  Αυτές είναι έλλειψη χρόνου, έλλειψη αυτοπεποίθησης, φόβος, με μεγάλο μέρος ευθύνης στα φαινόμενα αυτά να έχει η κατάθλιψη από το εφαρμοζόμενο δόγμα του σοκ που οδηγεί σε αντιδραστικές λούμπεν συμπεριφορές και φαινόμενα φιλοτομαρισμού . Πολλοί συμπολίτες μας  έγιναν φίλοι εξ αρχής ή στην πορεία εφόσον ήταν μέλη  γιατί όπως μας είπαν στην φάση που βρίσκονταν δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν με συνέπεια στα καθήκοντα που προϋποθέτει η ένταξη στο μέτωπο ως  μέλος. Κάποιοι δυσαρεστήθηκαν από ανθρώπινες - προσωπικές κυρίως τριβές  και αποστασιοποιήθηκαν. Κάποιοι έθεσαν και πολιτικές διαφωνίες ως λόγους παραίτησης. Άλλοι πάλι δεν πλησίασαν καν αλλά συμπαθούν παρακολουθούν τις εξελίξεις και μεταδίδουν τα του ΕΠΑΜ ενώ κάποιοι που δεν είχαν την υπομονή και επιμονή στην οργανωμένη  πάλη, είτε απλώς έβρισαν και έφυγαν είτε αφού υπέκυψαν στον πειρασμό να προσπαθήσουν να επιβάλουν την προσωπική τους πολιτική αντζέντα και ιδεολογία να αποχωρήσουν ή να εξωθηθούν από τα υπόλοιπα μέλη.

Ίσως να έχουμε δεχτεί τόσο πολύ τον ρόλο του «από κάτω» ώστε δεν μπορούμε να αντιληφθούμε το μέγεθος της σαπίλας του Μετώπου, όπως ο Ο.Γ.. Πάντως αυτή η τακτική του Οδυσσέα Γιακουμάκη  μας αφήνει την εντύπωση  προσπάθειας διχασμού, διάσπασης και όχι συλλογικής αντιμετώπισης των όποιων υπαρκτών αδυναμιών από τους εθελοντές συναγωνιστές σε  αυτή την προσπάθεια. Τι πραγματικά προσδίδει αυτή η επαναλαμβανόμενη προσπάθεια του Ο.Γ. σε αυτή την στιγμή;  Προσδίδει τίποτα στον αγώνα;  Προσδίδει τίποτα στην ενότητα του Μετώπου;  Προσδίδει τίποτα στην ενότητα των Ελλήνων;  Προσδίδει τίποτα στην προσπάθεια που κάνουν απλοί καθημερινοί συμπολίτες μας, που δεν διακατέχονται από ιδεοληψίες, να αντιμετωπίσουν την λαίλαπα που εξελίσσεται λεπτό με το λεπτό, ώρα με την ώρα, μέρα με τη μέρα.

Στην τελική αν θεωρεί ότι το μέτωπο  έχει σαπίσει τόσο πολύ ας σώσει την αξιοπρέπεια του με την απαλλαγή του από αυτό. Είναι ελεύθερος να ενταχθεί  όπου νομίζει ότι εκφράζεται και μπορεί να δράσει καλύτερα.  

Ο Οδυσσέας Γιακουμάκης με τη συνεχιζόμενη και επαναλαμβανόμενη ατομικιστική συμπεριφορά του θέτει εαυτόν εκτός πυρήνα Ακρόπολης. Οι πρακτική και η δράση του ξενίζουν τα μέλη του πυρήνα και κατ’ επέκταση την ουσία του Μετώπου.  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ