Για όσους πιστεύουν ότι το Ε.ΠΑ.Μ. είναι εθνικιστικό...

του Σταύρου Κατσούλη

Ο Εθνικισμός (αγγλ. ultranationalism) είναι πολιτική ιδεολογία που υποστηρίζει την ιδέα της εθνικής ταυτότητας για μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, τη διατήρηση της ανωτερότητας της ταυτότητας αυτής και των ξεχωριστών χαρακτηριστικών των ατόμων ενός έθνους. (Λεξικό της κοινής νεοελληνικής «Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη», σ. 417, 1998)

Που βλέπετε ΑΥΤΑ τα χαρακτηριστικά στο ΕΠΑΜ;
Ψάξτε, ψάξτε, ΔΕΝ θα τα βρείτε.

Αυτό που θα βρείτε είναι ότι σηκώνουμε την Σημαία μας, την ματωμένη σημαία που σήκωσε ο Λαός μας, ενάντια στους φασίστες κατακτητές καθώς και το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ.

Στο Ε.ΠΑ.Μ., ΔΕΝ πιστεύουμε ότι είμαστε ανώτεροι. Ούτε ως έθνος, ούτε ως χώρα, ούτε ως γένος, ούτε ως φυλή. Κι ως εκ τούτου, δεν νοιώθουμε καμιά ανάγκη να διαφυλάξουμε κάποια «ανωτερώτητα»... Γνωρίζουμε όμως ότι έχουμε δυνατότητες ως λαός, κι έτσι, αυτές ενδυναμώνουμε. τις ενδυναμώνουμε ώστε να μπορέσει αυτός ο λαός μας να κατανοήσει βαθειά ότι έχει δύναμη, ικανότητες, δεξιότητες και δεν χρειάζεται να είναι υποχείριο κανενός "έξυπνου", είτε μέσα στην χώρα, είτε εκτός.

Το κάνουμε για να ανακτήσει επιτέλους την χαμένη αξιοπρέπειά του. Αυτήν που θα χρειαστεί, για να απελευθερωθεί επιτέλους.

Αξιοπρέπεια, που το πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης, αριστερά, κέντρο και δεξιά του υφάρπαξε δια της λαμογιάς, της απραξίας, της απαξίωσης, της ανάθεσης, της αμάθειας και του σκοταδισμού της εκάστοτε μινιμαλιστικής ιδεολογίας που του έβαλε στο κεφάλι.

Υπάρχει διαφορά μεταξύ του αγνού, λαϊκού, μέσα από τα σπλάχνα του εργαζόμενου λαού αγάπη προς την Πατρίδα που τον μεγάλωσε, ανέθρεψε και τον γαλούχησε, και το χυδαίο και καταστροφικό μίσος προς κάθε άλλον λαό και πατρίδα.

Υπάρχει τεράστιο χάος μεταξύ του να έχεις υπερηφάνεια για τις παραδόσεις σου, την γλώσσα σου, τα πιστεύω σου και τα συμφέροντά σου ως συγκροτημένη ομάδα, δηλαδή Έθνος, και του να πιστεύεις ότι τα δικά σου πρέπει να επιβληθούν στους άλλους λαούς δια της βίας.

Υπάρχει τεράστιο ΧΑΟΣ και ΧΑΣΜΑ μεταξύ των δύο.

Όποιος δεν σέβεται, υπερασπίζεται και αγαπά την ΔΙΚΙΑ του πατρίδα, ΔΕΝ είναι δυνατόν να αγαπήσει ή να σεβαστεί καμιά άλλη. Το ίδιο ισχύει και για το γένος του.

Και για να γίνω άλλη μια φορά ξεκάθαρος, ο σεβασμός και η αγάπη προς το έθνος σου, την πατρίδα σου, το γένος σου, ΔΕΝ συνεπάγεται με το μίσος για καθετί το διαφορετικό.

Μάλιστα, εάν αυτά τα συναισθήματα είναι καθαρά και κρυστάλλινα, τότε είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να υπάρξει ο ρατσισμός, ο φασισμός κλπ...

Το Ε.ΠΑ.Μ., όχι απλά απεχθάνεται τον ρατσισμό, τον φασισμό, τον ναζισμό, κι ότι έρχεται μαζί με αυτόν τον συρφετό, αλλά έμπρακτα θέλει να τα απαλείψει αυτά από την κοινωνία.

Και πως εξαλείφονται όλα αυτά απο την κοινωνια έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι διαχρονικό; Με την μία και μοναδική ΛΥΣΗ που έχει αποδειχτεί ιστορικά ότι διαχρονικά μπορεί να αντιπαρατεθεί μπροστά σε αυτήν την κόλαση:

Η πραγματική Δημοκρατία, δηλαδή, έναν ουσιαστικά ενδυναμωμένο και χειραφετημένο λαό.

Και για όσους έχουν ξεχάσει τι είναι δημοκρατία:

Δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου κάθε λογής ιδιωτικό συμφέρον, ατομικό ή συλλογικό εκτός από αυτό του Λαού ως κοινωνίας, ΔΕΝ έχει πρόσβαση στην άσκηση καμιάς εξουσίας,
Δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου οι πολίτες έχουν συνεχή έκφραση και εξουσία απόφασης, αλλαγής νομοθετημάτων και ανάκλησης οποιουδήποτε στελέχους της κυβέρνησης ή διαχείρισης, για οποιονδήποτε λόγο οποιαδήποτε στιγμή.

Δημοκρατία είναι εκείνο το πολίτευμα όπου ο ενημερωμένος πολίτης και ο υπηρέτης πολιτικός ακολουθεί τα αποφασισθέντα από τον Λαό, ακόμα κι αν αυτά αντίκεινται στην ιδεολογία του, μέχρις αλλαγής των από τον ίδιο τον Λαό, χωρίς να χάνει το δικαίωμα να επιχειρηματολογεί εναντίον τους.

Δημοκρατία είναι το πολίτευμα εκείνο, στο οποίο κάθε πολίτης, είτε είναι λευκός, μαύρος, κίτρινος, γυναίκα ή άνδρας, έχει Ισηγορία, Ισονομία, Ισοκρατία.

Μόνο έτσι δεν μπορεί κανένας φασίστας, είτε από τ' αριστερά, είτε από τα δεξιά, να καβαλήσει την κοινωνία προς όφελός του.

Αυτό θέλει το Ε.ΠΑ.Μ. μεταξύ άλλων πιό άμεσων και απαραίτητων για την ύπαρξη της δημοκρατίας στόχων όπως είναι η άμεση απεξάρτησή μας από τον ολοκληρωτισμό της ευρωπαϊκής ένωσης και το εργαλείο της που μας θανατώνει, το ευρώ.

Αν αυτό, θέλετε να το λέτε εθνικισμό, και γι αυτόν τον λόγο αντιτάσσεστε στο Ε.ΠΑ.Μ. τότε είναι ένα ερώτημα, τι ακριβώς δημοκρατία θέλετε.

Αν την θέλετε βέβαια, γιατί εδώ που φτάσαμε, όλα είναι πιθανά.

10 Σχόλια
  • Stratos

    Δεν καταλαβαίνω γιατί αποποιείσαι τον χαρακτηρισμό "Εθνικισμός" σαν να είναι προσβλητικός.

    Εθνικισμός δεν είναι να πιστεύεις ότι εκπροσωπείς την Άρια φυλή και άλλες τέτοιες μπαρούφες. Είναι να υπερασπίζεσαι το δίκαιο και το συμφέρον της πατρίδας και του λαού σου - του Έθνους σου δηλαδή πολύ απλά.

    Λίγο περισσότερο εθνικιστές αν ήμασταν όλοι, τώρα δε θα είχαμε φτάσει εδώ.

    • Λάζαρος

      Πρέπει να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τους εθνιστές απο τους εθνικιστές και τους διεθνιστές απο τους εθνιστές. Είναι τρια διαφορετικά πράγματα και έχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους. Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν θέλει να μας τα διδάξει αυτά...

    • vasilis74

      Το πρόβλημα με τον όρο "εθνικισμός" είναι ότι χρησιμοποιήθηκε όταν συγκεντρωτικά καθεστώτα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, καπηλευτήκαν τον "πατριωτισμό", σχεδόν τα εξίσωσαν στην αντίληψη όλων ή μερίδας των μελών της κοινωνίας-έθνους τους.
      Παράφρασαν δηλαδή το γνήσιο συνδετικό οργανισμό που είναι η Πατρίδα, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κοινή εμπειρία των μελών της στη διαχείρηση των Κοινών ζητημάτων. Εσωτερικών ζητημάτων που συνήθως κατέληγαν σε Δημοκρατική εξέλιξη της κοινωνίας & εξωτερικών που επικεντρώνονταν στην όση και απαραίτητη απόσταση από άλλα έθνη-κοινωνίες απαιτούνταν έτσι ώστε να διατηρηθεί το κεκτημένο εσωτερικό "κεφάλαιο" Δημοκρατίας, ευημερίας, Παράδοσης που εξασφαλίζει αποδεκτή κοινωνική ισοροπία.
      Η απόσταση αυτή αφορά την αντίσταση στην κατάκτηση (πολεμική, οικονομική, εκφυλιστική πολιτισμικά κ.α.) από άλλες εθνικές οντότητες, οι οποίες συνήθως παρασυρμένες από τον εθνικισμό που τους "προέκυψε" αφού πρώτα έχασαν τη γνήσια πατριωτική-δημοκρατική τους δομή αλλά συγκέντρωσαν πρόσκαιρη δύναμη φανατισμού και εξωτερικεύοντας τα εσωτερικά τους προβλήματα, τείνουν να ενσωματώσουν -με άνισους όρους βεβαίως- άλλα έθνη, τα οποία είτε ευημερούν σαν δημοκρατικές κοινωνίες και τα μέλη τους βιώνουν Δικαιοσύνη, είτε μικρά, διεφθαρμένα και αδυνατισμένα αδυνατούν να αντισταθούν στην κατάκτηση.
      Φυσική πορεία των Δημοκρατικών εθνών είναι η διάχυση του βιώματος της Δικαιοσύνης που απολαμβάνουν εσωτερικά. Αυτό ιδανικά γίνεται σταδιακά αν και όταν η Δικαιοσύνη και η μπέσα βρίσκει εφαρμογή στις σχέσεις και συναλλαγές με άλλα έθνη ή τα μέλη τους.
      Πρέπει να σε θαυμάσουν, να σε "ζηλέψουν" για να μεταδόσεις αυτό που είσαι. Πρέπει δηλαδή να το αξίζεις. Δε φτάνει να λες ότι είσαι πιο άξιος, αυτό μπορεί να καταλήξει ατεκμηρίοτα σε εθνικισμό. Αν εκπροσωπείς μία Ειρήνη με αυτογνωσία και αυτοπροστασία, αυτό θα μεταδόσεις.
      Τελικά ισχύει ότι οι αξιόλογες συλλογικότητες αποτελούνται από αξιόλογες προσωπικότητες, άρα η μισή "δουλειά" είναι του καθενός με τον εαυτό του και τί αξιώνει να ισχύει στο Κοινόπου συμμετέχει, να βρεί το Μέτρο ανάμεσα στην επιβίωση-αυτοπραγμάτωση-ευημερία του και στη σχέση του με την κοινωνία του και τις άλλες κοινωνίες.

    • Ανενταχτος

      μαλλον καπου τα εχεις μπλεξει.εθνικισμος ειναι η τυφλη προσηλωση στο εθνος ακομα και αν χρειαστει να γινεις ταξικα αδικος η πολεμοχαρης απεναντι σε αλλες χωρες η εθνη.αυτο που λες εσυ ειναι πατριωτης/εθνιστης ΟΧΙ εθνικιστης

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

    ειμαστε ΕΘΝΕΓΕΡΤΕΣ
    * που παρακινεί ένα ή περισσότερα σκλαβωμένα έθνη σε εθνεγερσία, με σκοπό την αυτοκυριαρχία
    * που παρακινεί ένα ολόκληρο έθνος υπέρ ή ενάντια μιας κατάστασης ή ιδέας, που δημιουργείται ή προβάλλεται
    .
    https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B5%CE%B3%CE%AD%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82

  • Μάντζαρης Γιώργος

    Πρώτα Έλληνες και μετά να γίνεστε ότι θέλετε πολιτικά.

    • Ανενταχτος

      πρωτα ειμαστε ανθρωποι μεγαλε και μετα ειμαστε Ελληνες...αμα για σενα μονο προσον ειναι η εθνικοτητα πηγαινε αλλου...

  • Ιωάννης

    Είναι κρίμα που στο ΕΠΑΜ δεν έχετε ξεκαθαρίσει κάποιες έννοιες τις οποίες κάποιοι "περιούσιοι" Εξουσιαστές προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα δικά τους ύποπτα συμφέροντα τις κρατούν θολωμένες και βρομισμένες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πολύς κόσμος να έχει τις έννοιες “Εθνικισμός” και “Πατριωτισμός” συγκεχυμένες στο μυαλό του. Μεταξύ αυτών και ο κ. Κατσούλης. Μην μπερδεύετε τον εθνικισμό/πατριωτισμό με πολιτικά συστήματα όπως τον φασισμό, τον κομμουνισμό ή την δημοκρατία.

    Τι είναι Εθνικισμός;; Είναι η απόλυτη και με πάθος προσήλωση των ατόμων στο έθνος τους. Η άποψη που ενθαρρύνει την έκφραση και την καλλιέργεια της εθνικής συνείδησης. Η αφοσίωση των ατόμων στο έθνος στο οποίο ανήκουν, χωρίς όμως καμία διάθεση υποτίμησης ή περιφρόνησης άλλου έθνους.

    Ο παρακάτω σύνδεσμος ίσως βοηθήσει στο να ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα :

    http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/nazismos/0_5nazismos.pdf

    Εν αντιθέσει με τον κ.Κατσούλη, τολμώ να πω πως το ΕΠΑΜ φέρει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ενός εθνικιστικού και πατριωτικού κινήματος. Με την προϋπόθεση ότι δεν θα παρεκκλίνει των αρχικών του στόχων, το ΕΠΑΜ έχει τη δυναμική να διαδραματίσει έναν καίριο ρόλο στα πολιτικά πράγματα της Πατρίδας μας. Οφείλουμε να το στηρίξουμε όλοι οι ‘Ελληνες.

    • Βασίλης

      ...με κάλυψε απόλυτα η τοποθέτηση σου...

    • vasilis74

      Το κείμενο που παραθέτεις συνδέει σαφώς τον εθνικισμό (τον αρχικό εθνικισμό του 18ου αιώνα) με τη δημοκρατία. Επίσης αναφέρει τον πατριωτισμό ως "δημοκρατικό εθνικισμό του 18ου και 19ου αιώνα".
      Άρα δεν είναι "μπέρδεμα" να αναφέρεται ο πατριωτισμός άρηκτα συνδεδεμένος με τη δημοκρατία, είδικά με δεδομένο το νόημα που πήρε ο όρος εθνικισμός στα τέλη του 19ου αιώνα και μας αναγκάζει συμβατικά να τους διαχωρίσουμε.
      Μπορεί επίσης να ισχύει για τον εθνικισμό ότι είναι "η απόλυτη και με πάθος προσήλωση των ατόμων στο έθνος τους", αλλά προσωπικά δε θα δεχόμουν το ίδιο για τον πατριωτισμό. Κι αυτό γιατί έχω την εντύπωση ότι οι πρόγονοί μας π.χ. υπερασπιζόταν τις πόλεις-κράτη τους όχι απλά επειδή αυτές είχαν συνηθίσει, αλλά γιατί αυτές αξίζαν κάτι σαν κοινωνικοί σχηματισμοί με δημοκρατική παράδοση. Είχαν αντίληψη του χρέους στην πατρίδα, οδηγούμενοι από την αγάπη τους για αυτήν επειδή τους πρόσφερε ένα ελεύθερο περιβάλλον, που ταυτόχρονα το χτίζαν και υποστηρίζαν οι ίδιοι, εδώ δέχομαι την "προσήλωση". Και αργότερα και πάντα θεωρώ ότι τέτοιες πατρίδες ειλικρινά υποστήριζαν οι άνθρωποι, αφού αντίθετα έχουν υπάρξει και έθνη σκλαβωμένα σε ντόπια απολυταρχικά καθεστώτα, στηριγμένα συνήθως σε μία ένωση (φασισμός) ενός μέρους του έθνους υπό κάποιον ιδιοτελή αρχηγό ή ομάδα εις βάρος του υπόλοιπου έθνους αλλά και άλλων εθνών για πλιάτσικο.
      Συμπληρωματικά, δε συμφωνώ με αυτούς που απόλυτα υποστηρίζουν ότι "όταν κοιμάσαι πατριώτης, ξυπνάς εθνικιστής". Αυτό μπορεί να ισχύει για όσους έτσι κι αλλιώς πρόκειται να εκφυλίσουν ότι κι αν υιοθετήσουν, όλες οι ιδέες και αξίες έχουν εκφυλιστεί και καπηλευτεί διαχρονικά. Κυρίως η Λογική...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ