Γίνε Μέλος
Ανάλαβε Δράση
Ενίσχυσέ Μας
Ανακοινώσεις
Εκδηλώσεις
Αρθρογραφία
Επικοινωνία
Menu Icon
Layout Image

14 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου, η αστυνομική βία συνεχίζεται αμείωτη

6 Δεκεμβρίου 2022 10:57 ΜΜ

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΕΠΑΜ

14 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, οι εγκληματικές ενέργειες της αστυνομίας κατά πολιτών, και δη νεαρών ατόμων, συνεχίζονται αμείωτες. Είτε με εσκεμμένη χρήση πυροβόλων όπλων κατά άοπλων νεαρών, είτε με ακούσια αλλά ξεκάθαρη ευθύνη των αστυνομικών, οι δράστες όχι μόνο δεν έχουν επιπτώσεις, αλλά είναι φορές που επιβραβεύονται κιόλας από τους θεσμικά εντεταλμένους υπουργούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ή «πέφτουν στα μαλακά» από την «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη, όπως ο δολοφόνος του Αλέξη Γρηγορόπουλου που κυκλοφορεί ελεύθερος, έχοντας δηλώσει μάλιστα αμετανόητος για την πράξη του.

Χθες ήταν ο πυροβολισμός στο κεφάλι εν ψυχρώ του 16χρονου στη Θεσσαλονίκη, επειδή έκανε το «ειδεχθές έγκλημα» να μην πληρώσει 20 ευρώ βενζίνη. Προχθές ο θάνατος του 16χρονου ποδηλάτη που χτυπήθηκε από όχημα της αστυνομίας, και πάλι στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να αναφερθεί τίποτα για διαθεσιμότητα ή άλλες επιπτώσεις των δραστών αστυνομικών. Αντιπροχθές ο φόνος του 18χρονου στο Πέραμα, τους φονείς του οποίου έσπευσαν να επιβραβεύσουν δημοσίως ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη και ο υπουργός Ανάπτυξης, ίσως γιατί, παρά τις 36 σφαίρες με τις οποίες γάζωσαν τελείως αναίτια τη συνοικία, κατάφεραν να μην προκαλέσουν σωρεία άλλων θυμάτων! Και η λίστα παρόμοιων εγκληματικών ενεργειών δεν έχει τελειωμό, γυρίζοντας το χρόνο προς τα πίσω.

Από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει επιτραπεί η πλήρης ασυδοσία στην αστυνομία και τις μονάδες καταστολής, πιστός ίσως εγγυητής της ρήσης και της πολιτικής του πατέρα του κατά την δική του πρωθυπουργία, όταν είχε απευθυνθεί προς τα ΜΑΤ και την αστυνομία λέγοντάς τους «Το κράτος είστε εσείς»! Με συνέπεια η ΕΛ.ΑΣ. να συνεχίζει να αυθαιρετεί και να κάνει επίδειξη της εξουσίας της, με όποιον τρόπο μπορεί. Την ώρα που η κυβέρνηση κοροϊδεύει κατάμουτρα τον κόσμο με τα αστεία μέτρα ανάσχεσης της ενεργειακής και επισιτιστικής κρίσης, αφήνει ελεύθερη την ελληνική αστυνομία να δρα ανεξέλεγκτα σαν σερίφης στην άγρια δύση, γιατί ξέρει ότι κανείς τους δεν θα τιμωρηθεί.

Οι συνέπειες της νοοτροπίας και της δράσης τους αυτής είναι παρεπόμενες, ιδίως όταν το τελευταίο κρούσμα με τον νεαρό που χαροπαλεύει μετά τον πυροβολισμό που δέχθηκε, συνέβη ακριβώς στην επέτειο της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Τα έκτροπα που σημειώνονται απόψε (6/12/22) στους δρόμους των μεγαλουπόλεων, δεν είναι παρά το αποτέλεσμα της ασύδοτης βίας που προκαλείται από τους «Ράμπο» του υπουργείου της δήθεν «προστασίας του πολίτη». Ο αυταρχισμός της αστυνομίας που προηγήθηκε, έδωσε την αφορμή στο παρακράτος να κάνει έκδηλη για άλλη μια φορά την παρουσία του με τις καταστροφές της περιουσίας αθώων πολιτών. Έτσι ώστε η οργή του κόσμου να στραφεί κατά των διαδηλώσεων συμπαράστασης στα θύματα, και όχι κατά της άφρονης αστυνομικής βίας που σημειώθηκε σε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Και με το άλλοθι αυτό, να δοθεί η ευκαιρία στο καθεστώς να εντείνει τα μέτρα αυταρχισμού και αστυνομοκρατίας.

Καλούμε όλο τον δημοκρατικό και πατριωτικό κόσμο της χώρας, να σταθεί δίπλα στον κάθε φτωχοδιάβολο που κυνηγιέται από την κρατική συμμορία και να γίνουμε το ποτάμι που θα φέρει την αλλαγή που έχει τόσο πολύ ανάγκη η πατρίδα μας.

Καλούμε τη νεολαία της χώρας και τον κάθε πολίτη, να βάλει το σπίρτο που θα αναζωπυρώσει τη φλόγα της ανατροπής, που θα βάλει τέλος στη χούντα του Μητσοτάκη, της ΝΔ και συνολικά στο καθεστώς υποτέλειας, βίας και αυταρχισμού που βιώνουμε.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΡΑ!

Αθήνα, 6 Δεκεμβρίου 2022
Το Γραφείο Τύπου του ΕΠΑΜ

  • Παναγιώτης
    Απάντηση
    7 Δεκεμβρίου 2022 10:23 ΜΜ

    Φίλε Γιώργο, καλά κάνεις και αναρωτιέσαι. Μέσα σε αυτή τη σελίδα τουλάχιστον, που γράφουν μέλη και φίλοι όπως εγώ, και όσον αφορά αυτό το συμβάν, κανένας δεν κατηγόρησε, επί της αρχής, κανένα οποιοδήποτε τυχαίο αστυνομικό, που προστρέχει στο καθήκον. Ούτε και την αστυνομία στο σύνολό της. Κανείς δεν κατηγορεί επίσης ένα μεροκαματιάρη ή ένα μαγαζάτορα που ειδοποίησε την αστυνομία όταν κατάλαβε ότι ένας πελάτης τού την κοπάνησε και τον φέσωσε. Ο καθένας θα μπορούσε να είναι στη θέση τους. Νομίζω ότι κοινή συνισταμένη των περισσότερων ορθολογικά σκεπτόμενων πολιτών είναι η αμφισβήτηση και αγανάκτησή τους για τις διαδικασίες, μεθοδεύσεις και διαταγές που έχουν αναπτυχθεί και αποδοθεί προς τα όργανα από την πολιτική και φυσική ηγεσία της αστυνομίας, πολλά χρόνια τώρα. Ούτε φυσικά σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αστυνομικοί που αποστρέφονται ενέργειες και συμπεριφορές ζηλωτών συναδέλφων τους, όπως αυτή. Η αστυνομία χρειάζεται, είναι ένα αναγκαίο κακό: είμαστε ρεαλιστές, δεν έχουμε την ψευδαίσθηση ότι ζούμε σε ένα ονειρικό κόσμο αλληλεγγύης και αλληλοπροσφοράς. Είμαστε ρεαλιστές και παίρνουμε τα μέτρα μας. Αναγκαίο κακό βέβαια θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις και πολλά επαγγέλματα, μηδενός εξαιρουμένου και του δικού μου σιναφιού (μηχανικός πολυτεχν., ντρέπομαι για λογαριασμό τους). Από εκεί και πέρα βέβαια, πρέπει όλα αυτά τα αναγκαία κακά να λειτουργούν σε ένα ορθό πλαίσιο, να στελεχώνονται και να εκπαιδεύονται σωστά. Φυσικά εδώ, η ευθύνη πέφτει, πού αλλού;! στην πολιτική και φυσική ηγεσία της αστυνομίας. Και ας κρίνει κάποιος, με αυτό το πολιτικό προσωπικό, τον επιχειρηματικό κόσμο, το δικαστικό σώμα και την αστυνομική διοίκηση που λυμαίνεται εδώ και τουλάχιστον 12 χρόνια το δημόσιο βίο και τη χώρα ολόκληρη, συμβάντα όπως αυτό που έχουν συμβεί πολλάκις και έχουν καταντήσει πλέον κοινοτοπία, δε θα συνεχίσουν να συμβαίνουν, ακόμα και για ακόμα πιο ασήμαντες αφορμές, προκειμένου αυτή η σάπια ελίτ να επιβιώνει επιβαλλόμενη δια του φόβου επί του απλού κοσμάκη, με Γιάννηδες Αγιάννηδες και Ιαβέρηδες. Με σταυροφόρους της νομιμοφροσύνης και φτωχοδιάβολους.
    Πρέπει να αποβάλλουμε τον κοινωνικό αυτοματισμό που μας έχουν διαποτίσει τα μυαλά και τις ζωές.

    • ΓΙΩΡΓΟΣ
      Απάντηση
      7 Δεκεμβρίου 2022 5:13 ΜΜ

      Η αλήθεια είναι ότι νιώθω λίγο αφελής, γιατί πίστεψα ότι υπάρχει πολιτικός σχηματισμός που με εκφράζει απόλυτα! Δυστυχώς, πέραν των άλλων (ανατροπή της υπάρχουσας κατάστασης, επαναφορά της συνταγματικής νομιμότητας κλπ) με τα οποία συντάσσομαι, πιστεύω και σε μια ευνομούμενη πολιτεία, στην οποία ο παραβάτης θα τιμωρείται με την δέουσα ποινή, ενώ το Γραφείο Τύπου του ΕΠΑΜ, μάλλον έχει άλλη άποψη! Θα ήθελα φυσικά να ακούσω και την άποψη του κ. Δ. Καζάκη, πριν πάρω τις τελικές μου αποφάσεις για τις επικείμενες εκλογές. Και φυσικά δεν είναι σωστό για 20 € να αφαιρείται μια ζωή, ούτε να κόβεται το χέρι όπως στις αραβικές χώρες, αλλά με κάποιον τρόπο, θα πρέπει να μην αφαιρείται αυτό το 20ευρο από τον εργαζόμενο που πήγε να βγάλει το νυχτοκαματο! Προσωπικά, ίσως να είμαι θετικά προκατειλημμενος με την Αστυνομία, γιατί κάποτε μου έσωσαν τη ζωή, ενώ κάποιοι άλλοι αρνητικά… Να ξέρετε πάντως, πως σε όλους τους χώρους, σε όλες τις κοινωνικές – εργασιακές ομάδες, υπάρχουν και καλοί και κακοί! Γι ‘ αυτό δεν είναι σωστό να κρίνουμε την κάθε περίπτωση ανάλογα με το επάγγελμα του καθενός, γιατί ναι και αυτό είναι ρατσισμός!

      • Βασίλης Μπίτσιος
        Απάντηση
        7 Δεκεμβρίου 2022 11:03 ΜΜ

        Όχι, δεν πρέπει να κρίνουμε τον κάθε αστυνομικό υπάλληλο από την επαγγελματική του ιδιότητα. Έχεις δίκιο σ’ αυτό γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν όντως μορφή κοινωνικού ρατσισμού. Αυτό που κρίνεται στην ανακοίνωση απ’ ότι κατάλαβα, είναι ο τρόπος που το καθεστώς χειρίζεται το θεσμό της αστυνομίας, δηλ. σαν το μακρύ χέρι διασφάλισης της εξουσίας του.

        Στο πλαίσιο αυτό, ναι, θα κρίνω τον κάθε Ματατζή που δρα σαν πραιτοριανός του καθεστώτος χτυπώντας ανελέητα τους πολίτες κάθε ηλικίας όταν διαδηλώνουν την αντίθεσή τους στις ναζιστικές, επί της ουσίας, αποφάσεις της εξουσίας. Όπως θα κρίνω και τον κάθε αστυνομικό υπάλληλο που συμπεριφέρεται αυταρχικά και ανάλγητα στους πολίτες νιώθοντας σαν Ρόμποκοπ και έχοντας την αίσθηση της ατιμωρησίας. Εάν εθιστούμε σ’ αυτά, τότε είμαστε έτοιμοι να αποδεχτούμε το επόμενο βήμα που μας ετοιμάζουν, δηλ. την ανοιχτή δικτατορία υπό κοινοβουλευτικό μανδύα. Αυτό νομίζω ότι είναι και το νόημα της ανακοίνωσης, όταν γράφει ότι επιδιώκονται ενέργειες «έτσι ώστε η οργή του κόσμου να στραφεί κατά των διαδηλώσεων συμπαράστασης στα θύματα… Και με το άλλοθι αυτό, να δοθεί η ευκαιρία στο καθεστώς να εντείνει τα μέτρα αυταρχισμού και αστυνομοκρατίας».

        Γράφεις ότι είσαι θετικά προκατειλημμένος με την Αστυνομία γιατί κάποτε σου έσωσαν τη ζωή αστυνομικοί. Κατανοητό και απολύτως θεμιτό. Άλλωστε όλοι μας έχουμε προσωπικές εμπειρίες για την διάσωσή μας από κάποιες επαγγελματικές κατηγορίες, π.χ. από γιατρούς, αλλά αυτό δεν μας οδηγεί οπωσδήποτε στο να αποδεχόμαστε τις όποιες –πολιτικά καθοδηγούμενες- αποφάσεις της ιατρικής ιντελιγκέντσιας των γιατρών του ΕΟΔΥ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι καταδικάζουμε στο πρόσωπό τους όλο το ιατρικό σώμα.

        Συμφωνώ στη διαπίστωσή σου πως «σε όλους τους χώρους, σε όλες τις κοινωνικές – εργασιακές ομάδες, υπάρχουν και καλοί και κακοί». Το κυρίως θέμα όμως δεν είναι η ύπαρξη καλών και κακών, αλλά ο θεσμικός ρόλος της κάθε επαγγελματικής ομάδας στην κατάλυση των συνταγματικών δικαιωμάτων. Στο κομμάτι αυτό, θα συμφωνείς κι εσύ νομίζω ότι ο θεσμικός ρόλος της αστυνομίας είναι καθοριστικός. Γιατί αποτελεί την έσχατη γραμμή άμυνας του καθεστώτος για να διασωθεί, αλλά και την πρώτη γραμμή επίθεσής του προκειμένου να επιβληθεί. Και νομίζω ότι αυτό είναι το νόημα της ανακοίνωσης, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου που καραδοκεί για το άμεσο μέλλον, αν οι συμπεριφορές τύπου Ράμπο πολλών αστυνομικών οργάνων, παγιωθούν κι αρχίσουν να εθίζουν και να γίνονται αποδεκτές λίγο – λίγο από το κοινωνικό σώμα.

      • Παναγιώτης
        Απάντηση
        7 Δεκεμβρίου 2022 2:07 ΜΜ

        Αν (λέω, “αν”) το αφήγημα του ανακοινωθέντος-ξεπατικωσούρα ευσταθεί και να εκλάβουμε για ακόμη μια φορά τον ισχυρισμό της διοίκησης της αστυνομίας ότι όντως υπήρχαν μοτοσυκλέτες μπροστά από το όχημα που καταδίωκαν (“Προσπάθησε να εμβολίσει τις προπορευόμενες μοτοσυκλέτες…”), τότε πώς οι πίσω μοτοσυκλετιστές βγάζουν όπλο και πυροβολούν προς τα μπρος; Δε φοβήθηκαν μήπως χτυπήσουν τους προπορευόμενους συναδέλφους τους; Γιατί αναφέρουν ότι ο πυροβολισμός ακινητοποίησε το όχημα και όχι ότι τραυμάτισε το νεαρό; Μέχρι πότε πρέπει τέτοιους ανόητους ισχυρισμούς να τους καταπίνουμε αμάσητους; Εκτός αν οι Κούληδες και οι τσανακογλύφτες δημοσιογράφοι τους έχουν καταφέρει να πείσουν κανένα ότι εντός αστικού περιβάλλοντος υπάρχει περίπτωση ένα αγροτικό να ξεφύγει από 2 μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού.
        Αφού είχαν τις πινακίδες του οχήματος, γιατί δεν τον αναζητούσαν παρακολουθώντας τον; Αν δε, τον ήξεραν και από πριν (σεσημασμένος 16χρονος!), γιατί δεν πήγαιναν στο σπίτι/τσαντίρι και να τον συλλάβουν σαν καλοί νοικοκυραίοι;
        Και όλα αυτά, για 20 ευρώ;

        • ΓΙΩΡΓΟΣ
          Απάντηση
          7 Δεκεμβρίου 2022 7:40 ΠΜ

          Αρχικά, επειδή τυγχάνει να γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα στο θάνατο του 16χρονου ποδηλάτη, να σας πω ότι το όχημα πήγαινε κανονικά στην πορεία του και το δυστυχο το παλικάρι δεν τους είδε και έπεσε επάνω τους! Άρα ευθύνη των Αστυνομικών δεν υπάρχει για να την καυτηριαζεται!
          Στο δια ταύτα, τον 16χρονο Ρομα, δεν τον πυροβόλησαν γιατί οδηγούσε χωρίς δίπλωμα, ούτε γιατί δεν πλήρωσε την βενζίνη, ούτε γιατί περνούσε αβέρτα τα κόκκινα, αλλά γιατί προσπαθησε να εμβολίσει τρεις φορές τις μηχανές των Αστυνομικών και να τους αφήσει στον τόπο!
          Μετά είδαν την ταυτότητά του και είπαν “αααα, αφού είναι 16, έπρεπε να τον αφήσουμε να μας σκοτώσει…”!!! Ήμαρτον!

          • Κώστας Ιωάννου
            Απάντηση
            7 Δεκεμβρίου 2022 1:25 ΜΜ

            “Στο θάνατο του 16χρονου ποδηλάτη, το όχημα πήγαινε κανονικά στην πορεία του και το δυστυχο το παλικάρι δεν τους είδε και έπεσε επάνω τους”. Ίσως και οι Ματατζήδες να πήγαιναν κανονικά στην πορεία τους, και ο δύστυχος πατέρας του 16χρονου Ρομά δεν τους είδε και έπεσε επάνω τους, πεζός, οπότε τι να κάνουν κι αυτοί, τον πλάκωσαν στο ξύλο όπως δείχνει και η φωτογραφία. Άλλωστε καθημερινά σκοτώνονται ποδηλάτες από οχήματα, όχι με ευθύνη των οδηγών των οχημάτων, αλλά επειδή οι ποδηλάτες πέφτουν πάνω τους σαν τα κοτόπουλα επειδή δεν τους βλέπουν! Άρα ευθύνη των Αστυνομικών δεν υπάρχει για να την καυτηριάζει κανείς!
            Ο δε 16χρονος που τον πυροβόλησαν “προσπαθησε να εμβολίσει τρεις φορές τις μηχανές των Αστυνομικών και να τους αφήσει στον τόπο”, με αφορμή όμως το 20άρικο της βενζίνης που δεν πλήρωσε. Τι πιο φυσικό από το να σε κυνηγήσουν με επικίνδυνους ελιγμούς και να σε πυροβολήσουν για ένα τέτοιο παράπτωμα! Όπως τι πιο φυσικό να ρίχνεις 36 σφαίρες σε άοπλους μέσα σε μια γειτονιά, να σκοτώσεις τον έναν συνοδηγό και να τραυματίσεις σοβαρά τον δεύτερο επειδή το όχημα δεν σταμάτησε. Και παρόλο που έχεις λάβει επανειλημμένα την εντολή να μη συνεχίσεις την καταδίωξη, όπως έγινε στο Πέραμα. Γιατί να την σταματήσεις; Τους πυροβολείς με καταιγισμό πυρών σε πυκνοκατοικημένη περιοχή και επιβραβεύεσαι γι αυτό από την πολιτική εξουσία! Μετά, όταν διαπιστώνεις ότι ήταν άοπλοι, δεν λες “ααα, βρε ήταν άοπλοι, κακώς αδειάσαμε τους γεμιστήρες επάνω τους”, αλλά στέλνεις άρον – άρον το αυτοκίνητό τους στη μάντρα και το διαλύεις για να μην υπάρξουν αποδείξεις της εγκληματικής σου ενέργειας, όπως έκαναν οι αστυνομικοί στο Πέραμα. Φυσιολογικά πράγματα.

          • Name (required)Σωτήριος Κανής
            Απάντηση
            7 Δεκεμβρίου 2022 12:47 ΠΜ

            Τι είναι αυτά που λέτε??? Η αστυνομία πυροβόλησε τον δεκαεξάχρονο γιατί επιχείρησε να διεμβολίσει το περιπολικό , κάτι που κάνουν μόνο εγκληματίες.Δεν έπρεπε να τον σταματήσουν? Θα μπορούσε να σκοτώσει τους αστυνομικούς η να σκοτώσει κόσμο με τον τρόπο που οδηγούσε. Να τον άφηναν? Αν δεν χρησιμοποιήσουν οι αστυνομικοί το όπλο σε τέτοιες περιπτώσεις ,πότε θα το χρησιμοποιήσουν? Και νομίζετε πως έβαλαν στόχο με την διόπτρα το κεφάλι του?

            • epadmin
              Απάντηση
              7 Δεκεμβρίου 2022 1:51 ΠΜ

              Μάλλον ενημερώνεστε από το “έγκριτο” ΣΚΑΙ, οπότε δεν έχετε μάθει πως οι αστυνομικοί βρίσκονταν πίσω από το αυτοκίνητο του 16χρονου. Επίσης, μάλλον δεν έχετε ακουστά την αρχή της αναλογικότητας. Αν δηλαδή η αστυνομία πυροβολάει στο κεφάλι κάποιον για κλοπή 20 ευρώ, σ’ αυτούς που έχουν κλέψει εκατομμύρια τι πρέπει να κάνει; Τα “μεμονωμένα” περιστατικά σ’ αυτή τη χώρα έχουν γίνει κανονικότητα. Μάγγος, Σαμπάνης, Γρηγορόπουλος, Φραγκούλης κλπ. Αν οι αστυνομικοί σημαδεύουν τα λάστιχα και πετυχαίνουν κεφάλια, τότε μάλλον πρέπει να κάνουν άλλη δουλειά.

            Αφήστε ένα σχόλιο